Webinar: Customer Lifetime Value

Blev afholdt torsdag d. 19. november kl. 12.30-13.30

Customer Lifetime Value (CLV)

Det er 5 gange dyrere at anskaffe en ny kunde, end det er at sælge til en allerede eksisterende kunde – og selv en beskeden forøgelse af loyalitet skaber en markant forbedring på bundlinjen.

Men hvordan ved du om dine kunder er loyale? Inden for f.eks. retail er det svært at måle loyalitet, fordi man typisk ikke genkender tilbagevendende kunder. Butikssalg registreres som regel anonymt, og man kan derfor ikke måle på, hvor ofte kunderne køber og hvor meget, den enkelte køber for i hele kundens levetid.

Udbredelsen af e-commerce og kundeklubber med digitale loyalitetskort er imidlertid i fuld gang med at ændre på dette. Hver gang der købes online eller et loyalitetskort anvendes i den fysiske butik, registreres kunden med et unikt ID sammen med produkt ID’et, samt transaktionens totale beløb.

I dette webinar stiller vi skarp på, de fantastiske nye muligheder dette skaber, for at måle loyalitet gennem beregning af hver enkelt kundes livstidsværdi og churn risiko. Med udgangspunkt i rigtige cases ser vi på, hvilken betydning det har for praktisering af lifecycle marketing og mere præcis investering i kampagner.

Virksomheder mangler generelt indsigt i økonomien og mekanismerne omkring kunderelationer og kundekommunikation. Mange er ikke opmærksomme på den værdi, der skabes ved at øge kundens levetid, fremfor blot at investere i anskaffelse af nye kunder.

Christian VermehrenHead of BI & Customer Insights

WEBINARET OMHANDLER…

  • Hvordan du identificerer dine bedste kunder (livstidsværdi/CLV)
  • Hvordan du kortlægger personaer, der viser hvem kunderne er, hvilke produkter de køber og hvordan dette hænger sammen med CLV
  • Hvordan du beriger din marketing automation platform med disse personaer/kundeprofiler
  • Hvordan du opbygger trigger-baseret flows, der fx aktiverer en winback kampagne, hvis churn risikoen for en kunde stiger
  • Hvordan du måler den reelle værdi af dine marketingkampagner gennem CLV-baseret ROI
  • Hvordan du løbende måler værdien af din kundebase – og hvordan du planlægger bedre, når du ved hvad en ny kunde typisk er værd

Din vært

Christian Vermehren, Head of BI & Customer Insights

Christian Vermehren rådgiver om digital analyse, dataintegration og data science. Han arbejder til daglig med kunder som Matas, Imerco, Kaufmann og Ganni.

Hent materiale her