Webinar materiale: Full funnel digital marketing der skaber kunderelationer

Blev afholdt onsdag d. 12. maj 2021 kl. 14.00-15.00

FRA PLANLÆGNING TIL EKSEKVERING: KANALMIX, DATADREVNE SYNERGIER OG KUNDEREJSER

Selvom digitale forretninger i årevis har haft ”kunderejser” og ”full funnel strategy” på agendaen – og selvom performance tracking og attribuering mellem kanaler i stigende grad er en stor udfordring, så er der stadig mange der udpræget fokuserer på ”last click” og bottom funnel konverteringer.

Planlægningen af marketing initiativer og evalueringen af effekter og afkast er med andre ord ude af sync med det mindset vi i digital marketing så gerne vil anlægge, men som vi stadig har svært ved at realisere.

Udfold potentialet i relationerne

Relationerne til fremtidens kunder bygges ikke i lower funnel. En konvertering er en kapitalisering af en relation bygget med fokus på relevans og med tålmodighed. Det betyder på ingen måde, at man skal læne sig tilbage og vente – for relationsopbygningnen skal struktureres og planlægges, budskaberne differentieres og annoncekroner distribueres klogt. Altsammen med udgangspukt i, hvad vores formål er og hvad vi gerne vil opnå i hvert udviklingstrin i relationen eller hvert touch point i kunderejsen.

Webinaret

Webinaret fokuserer på at understøtte dig i at skræddersy dit kanal setup, som et fundament for en bedre relationsopbygning til kunderne og gør det ved at zoome ind på en mere operationel aktivering af synergier på tværs af marketing kanaler.

Webinaret er for CMO’s, E-commerce Managers, Digital Marketing Managers eller andre lign. roller med ansvar for og interesse i, hvordan man:

  1. Bygger profitable, digitale kampagner
  2. Lægger strategi og planer der forløser forretningspotentialet
  3. Aktiverer synergier på tværs af digitale marketing kanaler gennem aktivering af relevant data

agenda

  • Sådan planlægger du dine full funnel-marketing aktiviteter
  • Det skal din kanal-eksekveringsstrategi indeholde
  • Sådan aktiverer du data og indsigter på tværs af kanaler
  • KPI mapping på tværs af touch points og funnel stages
  • Identificér gaps i dit site- og kanal-samspil
  • Spendbudgettering på tværs af kanaler og funnel stages

DINE VÆRTER

Kent Lyager Laursen, Head of Traffic
Kent Lyager Laursen, Head of Traffic

Kent har 15 års erfaring med digital marketing og e-commerce. Som Head of Traffic er Kent med til at udvikle services og produkter, der danner grundlag for måden IMPACT Extends Traffic team rådgiver vores kunder på indenfor betalt annoncering og organisk trafiksskabelse.
Kent har i IMPACT Extend rådgivet alt fra små e-commerce startups, til store retail omnichannel virksomheder og internationale B2B virskomheder i at skabe profitabel, konverterende trafik der skaber digital vækst.

jesper_neergaard-impact
JESPER NEERGAARD, CHIEF COMMERCIAL OFFICER

Jesper Neergaard, Chief Commercial Officer, IMPACT Extend. Jesper har +15 års erfaring med strategisk og taktisk rådgivning indenfor Datadreven Digital Marketing.
Til dagligt arbejder Jesper blandt andet med IMERCO, Royal Copenhagen og Carl-Ras.

Hent materiale her