Webinar: Sådan lykkes din B2B virksomhed med CDP drømmen i 2021
Blev afholdt tirsdag d. 22. juni 2021 kl. 10.00-11.00
5 KONKRETE CDP-INDSATSER FRA DANSK B2B ECOMMERCE-FRONTLØBER, DER GAV MÆRKBARE RESULTATER
En CDP står højt på den digitale ønskeliste i 2021 blandt danske B2B virksomheder – og med god grund: Komplekse datalandskaber, flerdimensionelle kunderelationer, øget fokus på digital marketing og – ikke mindst – samtykkehåndtering og databeskyttelse.
Et flertal af virksomheder forventer, at deres martechinvesteringer giver et positivt ROI inden for seks måneder, men kun 30% opnår en så hurtig gevinst fra deres CDP-investering. Så hvad kan du gøre for ikke at ende i samme situation? Med flere end 130 seriøse CDP-leverandører på et brandvarmt marked, kan opgaven med at vælge den rette platform og det rette scope virke uoverskueligt.
Den danske IT-distributør, EET Group, stod i samme situation i 2018, da deres CDP-rejse begyndte. Tre år senere står virksomhedens Head of Digital Sales, Andreas Mailand, tilbage med rygsæk fuld af værdifulde indsigter og en stribe værdifulde resultater. Vi har inviteret Andreas til at dele ud af sine erfaringer fra den tre år lange rejse, som langtfra er slut.
agenda
- CDP og B2B: Tendenser og use cases, du skal kende i 2021
- Sådan løste EET Gruop klassiske B2B problematikker som fx differentiering af marketing på account– og kontaktniveau
- Derfor er en smal datamodel det modige valg, der kan redde din implementering
- Hvorfor du ikke skal lade dig forblænde af “standard”-integrationer mellem din CDP og andre platforme
- Ikke blot en floskel: Forankring af projektet i både IT og Marketing sikrer din implementerings levedygtighed
- Buzz-koncepter som AI og machine-learning skal koges ned til reelle brugbare værktøjer
- Sådan kommer du videre – din CDP tjekliste skræddersyet til B2B
- Spørgsmål – og tak for i dag
DINE VÆRTER
Jens kommer med 12 års erfaring inden for marketing automation fra roller hos B2B virksomheder som STARK og Dustin – og senest som rådgivende konsulent på en række CDP-implementeringer for danske mediehuse og forsikringsselskaber.
Andreas er en martech-firstmover med mere end 15 års erfaring med optimering af digital marketing, både som ekstern konsulent og i roller for store danske brands som EDC, Lauritz.com og senest EET Group.
HENT MATERIALE