Webinar om B2B Marketing Measurement

Afholdt Webinar: Hvordan får du som marketing afdeling i en B2B virksomhed vist hvilken værdi, dine marketing aktiviteter skaber for organisationen?

Se med på webinaret
Torsdag d. 20. februar 2020 kl. 09.30-10.30

Sådan får du vist, hvilken værdi marketing skaber for din forretning

Til webinaret vil Senior Partner og co-CEO i IMPACT Extend, Thomas Obelitz Høgsbo-Rode fortælle, hvordan du kan arbejde mere effektivt med B2B marketing.

En af de største udfordringer de fleste marketing afdelinger møder i B2B verden, er at de ikke er i stand til at dokumentere hvilke af deres marketing indsatser, der skaber værdi for forretningen.

Mange B2B marketing afdelinger oplever udfordringer med at dokumentere:

  • Hvor meget omsætning bidrager marketing afdelingen med i salg?
  • Hvor lang tid der går fra first touch på websitet til salg?
  • Hvor lang tid der går fra et lead bliver til et salg?
  • Hvilke kampagner og kanaler er de mest værdifulde, baseret ud fra salget?

B2B kunderejsen/købsrejsen er blevet meget lang, og meget kompleks. En typisk kunderejse kan vare alt fra 4 til 24 måneder, og indeholder i gennemsnit 10 stakeholders. Alene i research-fasen bliver der opsamlet +50 forskellige typer af information, som de forskellige stakeholders bruger i forbindelse med valg af leverandør.

Alt dette data er med til hjælpe den enkelte besøgende til at blive et lead, alt dette data kan vi se, hvis vi har sat alt op, men hvordan ved vi i marketing hvilke leads, der bliver til salg? Hvilke kampagner der driver salget? Samt hvor lang tid det tager fra at et besøg bliver til et lead, og et lead til et salg?

Alt dette vil vores co-CEO & Senior Partner, Thomas Høgsbro-Rode gennemgå med Jer på dette års første webinar.

Dashboardet er et værktøj til CMO’en, som gør det muligt at tage reelle datadrevne marketingbeslutninger i en B2B virksomhed med en lang salgscyklus. Det har givet CMO’en en velfortjent plads ved salgsbordet og en helt unik synlighed af marketings indflydelse på salg.

Thomas Obelitz Høgsbo-Rode, Senior Partner & CO-CEO hos IMPACT Extend
Thomas Obelitz Høgsbro-RodeSenior Partner & co-CEO IMPACT Extend

I stedet for at Marketingafdelingen analyserer indsigter fra Google Analytics og Salgsafdelingen analyserer indsigter fra CRM, kan al data samles et sted, i dashboardet. I et dashboard er det muligt at følge et lead’s færden fra første interaktion på sociale medier til salget er lukket. Et dashboard giver lynhurtigt et overblik over hvilke online og offline marketing initiativer, der er i gang, og hvad der generer salg.

Det giver et unikt indblik over, hvilke marketingsindsatserne der har haft indflydelse på et salg, og viser hvor meget omsætning, der hver dag bliver brugt på marketingaktiviteter. Et dashboard er i sidste ende et værktøj, der gør det muligt at tage datadrevne marketingbeslutninger i en B2B software virksomhed med en lang salgscyklus.

Tilmeld dig webinaret nedenunder, og bliv endnu klogere på, hvordan I som B2B virksomhed kan bruge dashboards til at skabe overblik og kreere flere salg.

Vil du vide mere
om webinaret?

Kontakt Camilla, hun kan fortælle dig meget mere