Webinar
Dashboards vs. Cockpits

Lær hvordan du kan bruge dashboards eller cockpits til at visualisere KPI’er på en måde, der hurtigt giver dig overblik og mulighed for at handle.

Webinaret er afholdt - se det her

Er du en måned eller en time bagud?

Som e-commerce virksomhed er der hele tiden fokus på at optimere forretningen. Omsætningerne skal øges, kundeoplevelsen skal forbedres, og ROAS skal optimeres. Det er denne del af forretningen, der normalt er hårdest bundet op på KPI’er, fordi alt hvad der bliver lavet, kan måles på.

Derfor er det en god idé at holde øje med omsætningen løbende. Men det der som regel sker, når virksomheder opdager, at målene ikke er nået, er at tallene allerede er en måned gamle. Og analysen af hvad der er sket, kommer først, når der bliver dykket ned i de enkelte elementer i Adwords, Facebook, Seo, eller email performance.

Løsningen ligger i et cockpit. Med cockpits er det muligt at gøre analysen og status for  KPI’er mere real time, så der hurtigere kan fanges, rettes ind og nås de mål, som der holdes oppe imod. Med et cockpit får du muligheden for at reagere langt hurtigere end normalt, når virksomheden er for langt fra KPI’erne. Et cockpit giver dig nemlig muligheden for at se præcis, hvad der virker lige nu og hvilke knapper, der skal drejes på. Ikke en måned for sent, men måske kun en time bagud.

På webinaret vil du lære mere om

  • Hvordan du undgår passiv datafortæring og i stedet får muligheden for at fokusere på handlingsorienteret visualisering
  • Hvordan du forbinder realiseret omsætning fra ERP med GA data
  • Hvordan forskellige rollebaseret dashboards ser ud
  • Hvad et Ecommerce dashboard egentlig bør indeholde
  • Hvad forskellen er på et dashboard og et cockpit
Thomas Obelitz Høgsbo-Rode, Senior Partner & CO-CEO hos IMPACT Extend

Webinaret afholdes af Thomas Obelitz Høgsbo-Rode, Senior Partner & CO-CEO hos IMPACT Extend, torsdag d. 24. oktober 2019, kl. 09.30-10.30.