IMPACT vinder commerce site of the year

29. september 2017

Sammen med HAY var vi blandt de store vindere ved Episerver Awards, der torsdag blev uddelt i Vega i København.

HAYs B2B-commerceplatform vandt i kategorien ’commerce site of the year’ i skarp konkurrence med Arla, Vestas, CBB og POMPdeLUX. Titlen er et stort skulderklap til et unikt samarbejde mellem HAY og IMPACT, mener vores Partner og CEO, Kasper Holst.

– Vi er stolte over sammen med HAY at have designet og udviklet årets bedste Episerver commerce site – særligt fordi feltet var så stærkt, som det var. Vores samarbejde med HAY har fra start været unikt på alle fronter, og hele teamet har fortjent anerkendelsen.

– Vi har sammen skabt en komplet omnichannel-oplevelse, og HAYs digitale transformation er forbilledlig på mange områder. Der er opnået store resultater både på top- og bundlinje. HAY har været en fantastisk case at arbejde med, siger Kasper Holst.

HAYs B2B-commerceplatform blev lanceret i oktober 2016, og allerede nu kommer 15 % af HAYs omsætning fra den digitale platform. B2B-commerceplatformen har gjort kommunikationen mellem HAY og deres forhandlere enklere, og platformen er bygget, så forhandlerne kan bruge den sammen med slutkunderne til at vise produkter og varianter. De egenskaber lagde Episerver også vægt på i deres begrundelse for, hvorfor HAY og IMPACT skulle vinde:

– Together with IMPACT, HAY has created an impressively integrated commerce platform, that transform HAY’s own internal processes, and builds a strong connection to their retail partners. The jury especially appreciated the impressive product calculator, order management, and support for multiple workflows. The UI is sleek, contemporary and functional, and we can see why HAY are seeing impressive conversion rates and fast adoption of the platform, lyder begrundelsen fra Episerver.

Prisuddelingen var en del af Episervers årlige Update-konference, der i år samlede 400 mennesker til digital inspiration. Blandt talerne var vores egen Kasper Holst, og vi var også repræsenteret med en stand til konferencen, der altså sluttede glædeligt med prisen for at have designet og udviklet ’commerce site of the year’.