Søsterselskab til datadrevet marketing

22. marts 2018

IMPACT Extend

IMPACT har etableret selskabet IMPACT Extend A/S, der skal hjælpe vores kunders kommercielt ansvarlige med at transformere indsatser og organisation til at blive data-drevne, målrettede og ikke mindst mere resultatskabende. For at stille dem bedre i kapløbet mod nye markedsspillere, som f.eks. Amazon.

Marketing har i mange år været betragtet som et cost center, der vanskeligt kunne dokumentere en reel forretningsmæssig effekt. Men med et øget fokus på omni-channel og de nye digitale muligheder har betingelserne ændret sig radikalt. Marketing rykker derfor frem i bussen og skal i langt højere grad være et betydeligt profitcenter. Det kræver en væsentlig omstilling af Salg og Marketing, som vi kender det, og et behov for en ny type holistisk rådgivning.

EN AMBITIØS VÆKSTPLAN

Derfor har vi i IMPACT gennem det seneste år investeret i strategisk ansættelse af de bedste konsulenter inden for digital marketing og marketing automation fra de største danske digitale bureauer og konsulenthuse. Senest med ansættelse af Thomas Høgsbro-Rode fra Atcore og Torben Vejen fra Charlie Tango, der som co-CEO’s skal lede det nye selskab og realisere en ambitiøs vækstplan.
Selskabets bestyrelse består af Peter Hestbæk, René Lykkeskov og Kasper Holst.

 

Hvis vi skal realisere vores vision om at blive førende i Europa indenfor digital commerce, skal vi også være de bedste til data-drevet markedsføring. Derfor har vi oprettet IMPACT Extend med Torben og Thomas som partnere, der skal være med til at indfri vores ambition om at levere de bedste købsoplevelser for vores kunders kunder.

Kasper Holst, CEO, IMPACT A/S
IMPACT Extends team består af 14 digitale eksperter.
pardot

MERE END 40 KUNDER

IMPACT Extend er allerede rigtig godt i gang og har rykket alle konsulenter på området fra IMPACT A/S over i det nye selskab, som pt. arbejder med mere end 40 kunder. Størstedelen er også kunder i IMPACT A/S – eksempelvis nemlig.com, HAY, Tøjeksperten, Bog & idé, Imerco, Kaufmann, Beoplay, Ganni, PR Electronics, Silvan, LogPoint og FitnessWorld.

Ifølge vores nye co-CEO Thomas Høgsbro-Rode er den rigtige brug af data i markedsføring essentiel for at have en eksistensberettigelse i den nærmeste fremtid.

Kunder i dag higer efter relevant kommunikation, der giver mening og gør det nemt for dem, i stedet for at blive bombarderet med generelle salgsbudskaber. Samtidig er presset på online medier blevet så stort, at det er blevet – og fortsat bliver – markant dyrere at købe annonceplads online. Intelligent brug af data giver helt nye muligheder for at forstå kunder, marked, segmenter og kampagner. På den måde kan virksomheder arbejde mere målrettet med samspillet mellem online og offline annoncering, og med at prioritere deres marketingkroner, hvor de får mest top- og bundlinje for pengene.

Thomas Obelitz Høgsbo-Rode, Senior Partner & CO-CEO hos IMPACT Extend
Thomas Høgsbro-Rodeco-CEO, IMPACT Extend

STRATEGISK EKSEKVERING GIVER UNIK POSITION

“CMO’s mangler svar på mange spørgsmål, som de ikke vidste, de kunne få svar på, men som de altid har manglet. Hvordan skal jeg allokere mit budget for at sikre størst mulig omsætning og bundlinje? Hvad er forecast på effekten af min investering, og hvad skal jeg justere? Hvad er livtidsværdien på mine kunder, og hvordan øger jeg værdien? Siger vores co-CEO Torben Vejen.

”Det er spørgsmål som disse, vi kan hjælpe med at besvare og gøre operationelle gennem det, vi kalder et Commercial Performance Cockpit. Det gør det muligt at tilgå kommercielle indsatser med et holistisk og strategisk perspektiv i stedet for at stresse med hele tiden at skulle planlægge den næste kampagne, hvor effekten er ukendt. At vi så også kan hjælpe med at eksekvere de strategiske tiltag, gør kun vores markedsposition endnu mere unik.”

Og netop behovet for strategisk rådgivning og konkret kampagneeksekvering indenfor kommerciel dataanvendelse er en mangel på markedet. Mange kan hjælpe med data-drevet markedsføring, men ofte er det med et kanalfokus og ikke en omni-channel tilgang med både strategi og eksekvering.

Bestyrelsesmedlem Peter Hestbæk siger:

Som tidligere CMO i Saxo.com, Stylepit og nu i Apoteka.dk har jeg haft mange digitale bureauer og konsulenthuse igennem maskineriet, men ingen har leveret den form for strategisk indsigt, dataforståelse og digital marketingeksekvering, som IMPACT Extend kan. Derfor sagde jeg med det samme ja, da Kasper Holst tilbød mig en plads i bestyrelsen.”

LÅNER FRA BUSINESS INTELLIGENCE

co-CEO Thomas Høgsbro-Rode mener, der skal et paradigmeskift til, for at danske virksomheder ikke bliver løbet over ende:

“Skal Marketingafdelingerne lykkes med at blive et profitcenter, er det nødvendigt at binde marketinginvesteringer, omsætning og bundlinje sammen. Vi låner idéen om en datakube fra BI-verdenen, hvor vi samler alle kommercielle datapunkter. Det skaber sammenhæng og giver CMO en mulighed for at forecaste omsætning og bundlinje som funktion af marketinginvesteringerne og kalibrere og optimere alle marketingindsatserne efter dette”

”Én ting er at samle data og give overblik, hvilket er en klassisk BI-tilgang. Det er en helt anden opgave at handle på data og indarbejde det i både det strategiske arbejde og den daglige eksekvering af opgaver. Og det skal der specialister til som i IMPACT Extend”, mener bestyrelsesformand René Lykkeskov, tidligere partner og direktør i BI virksomhederne Platon og Affecto.

Læs mere om IMPACT Extend på www.impactextend.dk.