BLIV 10X HURTIGERE MED
E-MAIL MARKETING AUTOMATION

Med marketing automation som værktøj kan du skubbe din e-mail marketing til helt nye højder!

Automatisér din e-mail marketing

 

Ville du også ønske, du havde 26 timer i døgnet, når du laver e-mail marketing? Så læs med her.

 

Glem alt om at sidde hver uge eller hver fjortende dag og planlægge, skrive og eksekvere nyhedsbreve. Automatiser yderligere din procestid for dit e-mail setup og spar værdifuld tid. I dette blogindlæg vil vi fokusere på automatiseringen af e-mail med marketing automation, og hvordan du yderligere kan automatisere dit e-mail set-up, hvis du er en virksomhed, der arbejder med e-mail oversættelser på tværs af lande.

 

Ved at bygge flows op i en marketing automation platform får modtageren automatisk personaliseret indhold baseret på deres adfærd, uden du skal løfte en finger. Marketing automation handler nemlig om at automatisere lange og tunge manuelle processer, så du får mere tid til at arbejde strategisk og analyserende. Og i dette tilfælde skal du heller ikke bruge tid på at opsætte ens mail til eksempelvis 12 lande. Det kræver dog lidt forberedelse.

 

E-mail-Marketing-Automation-IMPACTExtend

 

Permissions er alt

 

Du har brug for tilladelse for at gå i gang. Tænk over hvilken måde, der passer din virksomhed bedst til at få tilladelse til at samle relevant data på dine modtagere. Det kan foregå gennem sign-ups via konkurrencer, lead-ads, downloads af whitepapers eller medlemskab af en kundeklub etc. Når kunden har identificeret sig selv, vil det nu være muligt at se kundens tidligere rejse, hvad de har klikket på og samtidig se, hvad der tidligere har interesseret dem.

 

Tænk over, at du skal bruge al den data du indsamler! Så lad være med at indsamle data, du ikke bruger! Hellere starte med et simpelt sign up i første omgang. Ellers risikerer du, at du slet ikke får det, der egentlig var det vigtigste, nemlig permission til data.

 

Vi anbefaler, at du bruger progressive profiling til sign-ups. På den måde kan du løbende opsamle flere informationer om din kunde uden at skulle bede om det hele på én gang. Så skal du ikke hver gang bede om fornavn, efternavn og email, men næste gang jobtitel, virksomhed og telefonnummer osv.

 

Den indsamlede data giver dig mulighed for at bygge segmenter, der gør, at du kan målrette din e-mail marketing langt mere præcist.

 

Marketing-Automation-Permissions-IMPACT-IMPACTExtend

 

Opbyg kampagne flows og kunderejser

 

Når du har fået dine permissions, skal du til at bruge den indsamlede data til at bygge kunderejser, kampagne flows og skrive det hele på forhånd. Når du bygger kampagne flows, så husk at tænke hele kampagnen igennem fra ende til anden. Det er nemlig langt nemmere at bygge hele kampagne flowet på forhånd end at tilføje senere hen.

 

Marketing-Automation-Flows-Kampagneflows-kunderejse-IMPACTExtend

 

Tænk i flere kanaler. Kanalsammenspillet er ofte med til at give mere succes. Overvej om du for eksempel skal bruge Facebook annoncer i dit kampagne flows mv. Men det er ikke den eneste mulighed, du har for at optimere tiden brugt på at skabe og udsende e-mails.

 

Automatiser dine e-mail oversættelser

 

Globale virksomheder, der bruger tid på at oversætte deres nyhedsbrev til flere forskellige sprog i en stor skalerbarhed, kan optimere deres e-mail flow ved at tænke automatisering ind i det. Hos IMPACT Extend har vi bygget en automatisering af e-mail oversættelser, der kan få e-mail flowet til at gå 10x hurtigere end normalt.

 

Marketing-Automation-Oversættelser-IMPACTExtend

 

Ved at sætte et flow op i et Google Sheet, der styrer al e-mail opsætning, og automatisk fører data ind i din marketing automation platform, kan du optimere den interne procestid, når det handler om e-mail udsendelse på mange forskellige sprog. Det betyder, at når din e-mail redaktør opsætter et nyhedsbrev, skal de kun lave én enkel e-mail opsætning i stedet for potentielt 10, 20 eller 50 afhængig af, hvor mange markeder I har.

 

Bliv 10x hurtigere

 

På den måde bliver korrekturgangene og det redaktionelle arbejde i e-mail platformen optimeret, da det kan holdes samlet i ét Google sheet, som automatisk sender content til marketing automation platformen uden manuelt at skulle uploade eller copy paste hver enkel oversættelse ind. Og det gør dit arbejde langt hurtigere.

 

Hvis du er ekspert i e-mail opsætning, kan du garanteret finde ulempen ved at arbejde med oversættelser i ét dokument. Nemlig den potentielt ustruktureret arbejdsgang, der kan ske ved processen med oversættere. Men i sidste ende er automatiseringen et værktøj til e-mail redaktøren og ikke til oversætterne, der som regel arbejder i deres eget system. E-mail redaktøren kan altså vælge at være den eneste, der arbejder i dokumentet. Det gør, at I kun behøver at sætte én mail op i stedet for x antal, og sparer derfor arbejdstid og effektiviserer oversættelsesprocessen.

 

 

Optimér din tid med +70%

 

Det er bestemt værd at sætte sine e-mail marketing automation systemer op, med automatisering af oversættelser til flere markeder. Med en højere grad af automatiseringen på dette punkt kan du nemlig optimere din tid med +70% mod at sætte det op manuelt, især hvis du operer med mange markeder.

 

Opsætningen fungerer desuden som en skalerbar løsning, da det er nemt løbende at koble flere markeder og sprog på. Derudover giver det mulighed for at genbruge oversættelser til forskellige blokke i fremtidige mails uden ekstra arbejde.

 

Marketing-Automation-E.mail-IMPACTExtend

 

Lad os komme med et eksempel.

 

Hvis du sender én nyhedsmail ud om ugen, i gennemsnit fire om måneden til fem forskellige markeder, kan du spare 70% af din tid brugt på at sætte e-mails op på de forskellige markeder ved at automatisere det.

 

Vores eksempel er taget ud fra en kunde, der bruger automatiseringen, der har vurderet, at det i gennemsnit tog 45 min. at sætte den første nyhedsmail op inden automatiseringen, og i gennemsnit 25 min at sætte de efterfølgende nyhedsmail op til de andre markeder. Efter automatiseringen tog hver efterfølgende opsætning af mail til andre markeder kun 5 min.

 

Få Flere timer i døgnet

 

Hvis du har mange forskellige markeder og mange forskellige sprog, som dine e-mails skal sendes ud i, kan du altså lave dit arbejde langt mere effektivt. Og hvem vil ikke gerne have flere timer til at nå sit arbejde på i løbet af ugen?

 

Vil du vide mere om Marketing Automation? Se vores webinar om Omnichannel Marketing Automation her.

Vil du vide mere
om E-mail Marketing Automation?

Kontakt Camilla, hun kan fortælle dig meget mere