Tracking & Analytics
-Data skaber indsigter

Brug data som motoren bag dit salg, for at skabe det bedste beslutningsgrundlag for din forretning.

Vi bruger data til at skabe den højeste ROMI for jer

Data Validering
Dashboards
Tracking
Data Konsolidering
Automatisering

Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde tæt sammen med Impact Extend både ifm. opgradering af Analytics, opsætning af Tag Manager, tilpasning af tracking samt afholdelse af Analytics workshop for vores interne team. Impact Extend har et skarpt fokus på at forstå forretningsbehov og -mål, og deres leverancer lever op til de strengeste krav.

Claes HansenDigital Marketingchef, Imerco A/S

Data validering

– Kvalitet i jeres data

Har I styr på jeres data?

Vores erfaring siger, at langt størstedelen af alle analytics-opsætninger har fejl og mangler i trackingen. Når man bruger data som beslutningsgrundlag, er en korrekt tracking-opsætning uundværlig for at sikre valid data, at arbejde ud fra. Det korrekte analytics setup gør jer i stand til at optimere på alle parametre, for at øge jeres digitale salg.

Vi validerer hele jeres site for tracking fejl og sikrer at hele tracking setuppet er sat korrekt op. Vi sikrer bl.a., at købsflowet og kanalerne er korrekt sat op, og at eksterne leverandører er ekskluderet i analysen.

Udvlagte brands som vi har hjulpet med tracking & analytics

GDPR

– Husk dine brugeres rettigheder

Er I GDPR-compliant?

I forbindelse med persondataforordningen validerer vi jeres data ift. Cookiebaseret markedsføring og personlig identificerbare værktøjer. Vi skanner alle jeres 3. parts værktøjer såsom AdForm, Facebook, Analytics platform og Google Ads, og giver jer overblik og fuld kontrol over hvilke marketing tags I bruger.

Vi sørger for, at I ikke indsamler unødvendig PII data og at jeres brugere giver samtykke før der bliver affyret nogle 3. parts værktøjer. Dertil sikrer vi anonymisering af IP-adresser og dokumenterer hvilke værktøjer der bruges på websitet, hvem der har adgang og formålet ved brug af systemerne.

Vi har hjulpet flere store virksomheder, som fx nemlig.com med at blive GDPR-compliant ved at få ryddet op i Google Tag Manager, sikret at marketing tags ikke fyrer uden samtykke og få dokumenteret 3. parts værktøjer.

Cookie Information har igennem en længere årrække arbejdet med IMPACT EXTEND, hvorpå de har hjulpet med at implementere vores løsning for kunder.
Vores samarbejde med dem er tæt og tillidsfuldt, hvorpå vi varmt kan anbefale at engagere sig i et samarbejde med dem.

Karsten RendemannCEO, Cookie Information A/S

Dashboards

– Visualiser jeres forretning på tværs af datakilder

Hvor står I nu og hvor er I på vej hen? Hvordan ser jeres ROMI ud ift. jeres KPI’er?

De fleste har brug for data. Det er dog de færreste der har tiden til at gå ind i alle systemer for at få et velovervejet indblik af alle brugerens touchpoints, salgs- og KPI ark, eller forstå sin return on marketing investment.

Derfor arbejder vi med at bygge dashboards, som gør det muligt at kunne træffe datadrevne forretningsbeslutninger. Vi forstår at en virksomhed ofte har flere personer der har brug for at kigge på forskellige datasæt, og at medarbejdere samt afdelinger har forskellige KPI’er. Derfor sikrer vi, at vores interaktive dashboards altid er skræddersyet præcist til de personer der skal bruge data, så de kan bruge deres tid på at eksekvere på deres forretning, frem for at logge ind i SalesForce, Pardot, Google Analytics, Zoho eller andre systemer.

Vi arbejder ud fra principperne omkring en ETL (Extract, Transform and Load) model hvor vi tilgår jeres datakilder og sikrer at de bliver konsolideret ét sted før vi visualiserer dem i et dashboard tool. Hos IMPACT Extend arbejder vi hovedsageligt med PowerBI, Datastudio, Shiny og Tableau.

Tracking

– Kend til dine kunders adfærd

Kan jeres nuværende analytics platform fortælle jer hvordan det går med forretningen?

Tracking er grundbasen for både at forstå, men også at handle på sine kunders adfærd, og optimere de steder hvor der er brug for det. Vi tilbyder både en standard Google Analytics opsætning og en Enhanced Ecommerce opsætning med efterfølgende rapportering.

Ved brug af Enhanced Ecommerce får man uendelige muligheder for at analysere bl.a. købsflow, shopping behaviour og product performance. Vi hjælper med at analysere hele købsrejsen ved hjælp af multi-channel funnels, attribution models, tagging og samarbejdet mellem tredjeparts systemer. Vi kan finde ud af, hvor brugeren falder fra og hvorfor samt følge hele kundens rejse og adfærd.

Få adgang til at se dine brugers adfærd helt ned på tidstempel og interaktionsniveau

Google Analytics har mange begrænsninger med antallet af hits, måden man trækker brugerdata ud, og generelt alt der handler om at tage anonymiseret brugeradfærd og kombinere det med andre datakilder.

Hos IMPACT Extend kan vi trække rådata ud og unsample data, så vi ikke er afhængige af Google’s premium løsninger. På den måde kan vi udarbejde og bruge data på den mest effektive måde for jeres forretning.

 

Data konsolidering - kombiner al data ét sted

Har I styr på jeres data?
At modtage data fra forskellige platforme og tools kan være overvældende og skabe stor usikkerhed. Hos IMPACT Extend konsoliderer vi data fra forskellige platforme til én database, for at forstå jeres forretning på tværs af brugerrejser, CRM-systemer mv. Dette sparer tid og sikrer en højere kvalitet af databrug. Konsolidering af data skaber ikke kun et stabilt datasæt, det giver også indsigt i hvilket touchpoint kunderne har startet deres rejse fra. Ved at konsolidere data kan man f.eks svare på:

• Hvilke reklamer online førte til et salg i butikken?
• Hvilke kanaler er mest effektive til at omsætte leads?
• Hvilke devices og touchpoints gennemgår vores brugere før vi laver et salg, og hvad er det mest effektive marketing mix?

Vi er et team af specialister indenfor vores felt, og vi brænder for at skabe målbare resultater for din forretning. Men kun gennem et tæt samarbejde opnår vi det fulde udbytte.

Thomas Høgsbro-RodeCEO, IMPACT Extend

Automatisering af data

– Fordi manuel behandling af de samme opgaver er nyttesløst

Rapporterer I på den mest effektive måde?

Hos IMPACT Extend kan vi automatisere rapporter på tværs af lande og markeder. Vi sikrer individuelle rapporter skræddersyet til jeres KPI’er og forretningsmodel.

Har i styr på returnering af varer i Google Analytics?

Vi ser ofte at folk ikke ligger returnering af varer ind i Google Analytics selvom, at data er til rådighed. Den proces har vi automatiseret 100%, så vi kan få et retvisende billede af hvordan jeres e-handel performer.

Kan I slette jeres brugere i Google Analytics?

I mange tilfælde giver det mening at have et bruger id koblet til Google Analytics. Det sker dog somme tider, at en bruger ønsker deres adfærd slettet fra et website. Fra et GDPR perspektiv har vi udviklet et værktøj til automatisk sletning af brugere, samtidigt med at vi kan levere den adfærdsdata som Google Analytics har på brugeren.

Hvad med offline transaktioner og ekstra produktdata?

Vi gør det muligt, at tillægge offline data fra f.eks butikssalg eller tilføje ekstra informationer til Google Analytics såsom brand, designer, årgang med videre. Dette giver ikke blot flere informationer i Google Analytics, men kan også reducere sidens loadtid i det at der skal sendes færre informationer afsted.

Vil du vide mere
om tracking & analytics?

Kontakt Danny, som er Lead Analyst. Han brænder for at fortælle dig meget mere om data og dine muligheder for opsætning af tracking og analytics.