Webinar om SEO sprints
Afholdt webinar: Hvordan kommer du til tops på Google i 2020? Svaret er SEO sprints. Kom med til vores næste webinar, hvor Christopher Hofman Laursen og Bodil Just fra Nyt Syn vil fortælle om kampagnen for DriveSafe (kørebriller til natkørsel). Et blueprint for hvordan man arbejder med SEO i et årshjul..
Sådan når du til tops på Google med SEO sprints
Lead SEO i IMPACT Extend, Christopher Hofman Laursen introducerede SEO sprints på SEOday i januar. Det er et anderledes, agilt framework for at arbejde med SEO i et Google landskab som konstant ændrer sig, og er samtidigt en metode som integrerer søgemaskineoptimering med resten af virksomhedens aktiviteter.
Brand Manager hos Nyt Syn, Bodil Just, er medvært på dette webinar, og har været ansvarlig for de to succesfulde kampagner for DriveSafe i 2018 og 2019. Bodil har tidligere arbejdet som marketing manager hos eBay/DBA/Bilbasen, og har stor erfaring indenfor branding, online strategier og marketingskampagner.
Dagens agenda
- Google er blevet en portal. Hvad gør vi?
- SEO – fra silodisciplin til en del af Marketing
- Intro til SEO sprints
- Hvad er de 5 trin i et SEO sprint?
- DriveSafe kampagnen 2018 og 2019 – læring og resultater
Vi kan se at man også kan bruge SEO "på kampagnebasis", og få meget hurtige resultater ved at koordinere indsatsen på SEO, content, SoMe og off-line.
Fremragende inspiration til at udnytte SEO analyser for, at skabe værdi for potentielle kunder og i sidste ende øge salget. Vigtigt at bide mærke i hvordan arbejdet ikke isoleres som en SEO disciplin, og også skaber langt større værdi. SEO sprints er værdifuld inspiration for alle der arbejder med digitale kunderejser.
Ideen med SEO-sprints, hvor man arbejder mere agilt og kampagnebaseret, er en moderne tilgang til SEO som jeg tror vil vinde indpas. SEO bør være en integreret del af marketing, og ikke bare køre isoleret i sit eget spor eller blive ”koblet på” bagefter. SEO-sprints går godt i spænd med marketings måde at arbejde på, og kan være med til at løfte kampagneaktiviteterne til nye højder
Det bliver klart tydeligere for alle os der arbejder med SEO, at Googles skiftende søgelandskab i dag kræver en dyb, datadrevet analyse indenfor flere klassiske SEO trin, såsom søgeordsanalyse. Christopher viser med sin "SEO Sprints" taktik, hvordan man løfter det daglige arbejde til nye niveauer.
Vil du vide mere
om webinaret?
Kontakt Christopher, han kan fortælle dig meget mere!
Læs også her, hvordan Christopher identificerede købsfaserne for 16.290 søgeord på Google.