Fremtidens købsoplevelse

9. marts 2018

Med ambitionen om at skabe Skandinaviens førende købsoplevelse indenfor fashion har Tøjeksperten testet en stor touchskærm i deres butikker. Vi samarbejder om at implementere skærmen nu i mere end 80 butikker.

Nu flytter webshoppen ind i butikken

Hvordan får vi vores webshop til at spille sammen med vores fysiske butik? Det er et spørgsmål, som mange retailere enten har stillet eller stiller sig selv. Hos Tøjeksperten har de fundet et svar. De har flyttet webshoppen ind i den fysiske butik.

I efteråret testede herretøjsforhandleren en stor touchskærm i fire butikker. På touchskærmen kan ekspedienterne fremvise hele kædens sortiment og derved sælge produkter, som ikke er på lager i den enkelte butik. Forsøgsordningen var en enorm succes, og nu flytter webshoppen ind i mere end 80 butikker.

Med den enkelte butiks adgang til Tøjekspertens centrallager forøges hyldemetrene radikalt, og dermed får butikkerne mulighed for at øge omsætningen, hvilket vores statistik også viser, rent faktisk er det, der sker.

Brian BørstingMarketing Manager, PWT Group
FLERE ORDRER OG STOR VÆKST

Tøjeksperten har i mange år været blandt de førende i Skandinavien indenfor omnichannel-købsoplevelser, og herretøjskæden er blandt de første retailere i Danmark med en så stor satsning på en instore-løsning, der i vid udstrækning binder den fysiske butik sammen med webbutikken.

Vi arbejder mod at udviske grænserne mellem de fysiske butikker og onlinehandel mere og mere. De ordrer, der kommer via omnichannel, er større sammenholdt med ordrer, hvor kunden udelukkende bruger nettet eller butikken.

Simon WürtzAdminstrerende dirketør, PWT Group

Kunderne har allerede taget godt i mod Tøjekspertens nye tiltag i butikkerne. Det har genereret flere og større ordre og skabt stor vækst. Touchskærmen sikrer, at kunderne ikke går forgæves i butikkerne, og det giver ekspedienterne øget mulighed for at lave mersalg.

FREMTIDENS COMMERCE

Det er IMPACT, der har udviklet og designet Tøjekspertens nyeste skud på omnichannel-stammen, og vores Business Consulting Director forventer, at vi fremtiden kommer til at se flere instore-løsninger med det formål at forbinde de fysiske butikker med onlineplatformen. Mantraet hedder ’no bricks – no clicks’.

De fysiske butikker er under pres, og det her er en måde at sikre overlevelsen. Med en cross channel tankegang ser butikkerne en værdi i at
samarbejde med webløsningen, og det genererer rent faktisk et salg, præcis som vi ser det hos Tøjeksperten. Det her er fremtidens commerce. Forbrugerne kommer i stigende grad til at efterspørge de endeløse hyldemeter, og det giver butikspersonalet helt nye muligheder for salg. Det er et godt eksempel på ægte omnichannel, som vi kommer til at se meget mere af.

Troels HaugstrupBusiness Consulting Director, IMPACT