Webinar materiale: Pixels fremfor førstepladser - Hvordan måler vi succes på Google i fremtiden?

Blev afholdt torsdag d. 4. marts 2021 kl. 10.00-11.00

Nyt SEO webinar med IMPACT Extend og Accuranker

Du kender scenariet. Dit team high-fiver, når i når førstepladsen på Google på jeres fokussøgeord.

Men har i virkelig vundet, eller tracker i på det forkerte?

Der er ingen garanti for en klikrate på 25% mere som nr. 1 – snarere 2,5%. Google har redesignet side 1 i en grad, så os der arbejder med SEO, skal skifte gear, og det er fokus i dette webinar.

Brugeradfærden på Google er ændret. Når du laver en søgning på Google i dag, vil du – udover de klassiske Google Ads og organiske resultater – også blive mødt af SERP features (Google Maps, Video, Image pack o.s.v.)  SERP features fylder 25-50% af hele side 1. Der er et skifte, som vi skal forstå og forholde os til.

IMPACT Extends Lead SEO Christopher Hofman Laursen vil tale om pixeltracking til bedre at manøvrere i en verden, hvor det handler om at at eje pixels på side 1 på Google. Med i studiet er grundlæggeren og CEO’en for danske Accuranker Henrik S. Jørgensen for at tale om fremtidens rank tracking og om Accurankers studie af pixelbevægelser for 2 mio. søgeord.

 

Du vil få indsigter i:

  • Hvordan er brugeradfærden nu på Google, hvad kan du forvente, og hvordan skal du som inhouse SEO eller som SEO-konsulent udnytte det i dit arbejde med SEO?
  • Hvordan skal man måle performance på Google i fremtiden, hvis placering 1 ikke er det ultimative mere? Vi kigger ind i pixeltracking på Google.
  • Hvilke indsigter får man ved at undersøge pixelbevægelser for  2 mio. søgeord i USA? Vi ser nærmere på Accurankers nyeste studie og hører mere om Henriks forventninger til fremtidens rank tracking.

DINE VÆRTER

christopher
CHRISTOPHER HOFMAN LAURSEN, LEAD SEO CONSULTANT

Som IMPACT Extends Lead SEO Consultant hjælper Christopher Hofman Laursen flere førende omnichannel- og B2B-virksomheder som Carl Ras, Eventyrsport og Købstædernes med at nå til tops på Google.

HENRIK S. JØRGENSEN, CEO, ACCURANKER

Henrik S. Jørgensen grundlagde i 2013 AccuRanker, hvor han i dag fungere som direktør og forretningsudvikler. AccuRanker er en af de førende og hurtigste ranktrackere globalt med over 25.000 kunder såsom Group M, iProspect, Bilka & SAS.

Hent materiale her