Søstrene Grene
Udruller globalt marketing automation setup på 1 måned
Med et skifte til Salesforce Marketing Cloud er mailflowet blevet automatiseret, personaliseret og 10 gange så hurtigt. Nu er Søstrene Grene klar til at udrulle e-commerce og marketing globalt.
2019
250.000+
4,75 ud af 5
Under én måned
Salesforce Marketing Cloud
Kenni Wiltoft Rostgaard
SKALERBAR MARKETING AUTOMATION LØSNING
En ny ordre hvert 7. sekund: Da Søstrene Grenes webshop gik live i Danmark, gik danskerne shop-amok. Spændingen forud for åbningen var stor, og det var den også omkring det bagvedliggende mailsetup og særligt transaktionsmailflowet.
IMPACT Extend har nemlig – på én måned – implementeret Salesforce Marketing Cloud hos Søstrene Grene og fået alle de vigtigste mailflows på plads. Et afgørende led i Søstrenes kommende globale e-commerce og marketingudrulning og ambitioner.
Mailflowet blevet automatiseret, personaliseret og 10 gange så hurtigt. Nye målgrupper og mailflows er sat op. Det hele er integreret til Søstrenes Grenes webshop og gjort klar til skalering; Med få ressourcer kan de nu koble mailflowet til flere markeder og sprog.
IMPACT Extend har udvist en stærk agilitet, fremdrift og – ikke mindst – tryghed i forbindelse med implementeringen af vores Salesforce Marketing Cloud løsning, der bliver et enormt vigtigt element i vores fortsatte digitale transformation hos Søstrene Grene.
AUTOMATISERING SIKRER 10X HURTIGERE MAILFLOW
Søstrene Grene opererer på 15 markeder. Kommunikation og oversættelser fylder derfor en del. Sådan er det dog ikke længere.
IMPACT Extend har bygget en automatisering af oversættelser i Google Sheet, som automatisk sender content til marketing automation platformen. Det hele styres med landedata på den enkelte nyhedsbrevsmodtager.
I stedet for at sætte 15 forskellige nyhedsbreve op, skal e-mail-redaktøren kun sætte én mail op.
Det har samlet set gjort processen omkring email marketing 10 gange hurtigere.
Med IMPACT Extends hjælp har vi fået et marketing setup, som nedbringer vores tidsforbrug markant og giver os helt nye muligheder for at skabe personaliseret marketing.
DATA OPTIMERER SPEND OG TARGETING
Med det nye marketing setup vil Søstrene Grene skabe så personaliseret content som muligt. Salesforce Marketing Cloud synkroniserer nu med fx Facebook Business Manager, så deres automation-data kan bruges i målgrupper til optimering af spend og targeting.
I stedet for at bygge målgrupper fra deres mere end 250.000 subscribers kan de nu kombinere det med indsigter om deres 2 mio. følgere på Facebook. Alt sammen tiltag, som giver markant mere værdi ud af marketingbudgettet.
Søstrene Grene har fået et stærkt marketing setup. Fleksibiliteten og muligheden for at bruge kommercielle data i platformen sikrer dem et stærkt loyalitetsafsæt og gør det muligt at skabe langt mere personaliserede mails.
Vil du vide mere om Søstrene Grene casen?
Kontakt Kenni, han kan fortælle meget mere