Datadrevet marketing løfter
Tøjeksperten
Konverteringen stiger, og det samme gør kundeloyaliteten. Løbende investeringer i digital marketing giver PWT Group resultater på bundlinjen.
PWT Group driver kæderne Tøjeksperten, Wagner og Lindbergh
En af Skandinaviens største forhandlere af herretøj
Mere end 196 fysiske butikker
2010
Marketing Automation, Tracking, SEO & PPC
Denis Hansen, Manager Traffic & Insights
Hvordan kan digital marketing udvikle en etableret forretning?
Vi har gennem flere år samarbejdet med Tøjeksperten indenfor flere mange digitale fagområder. Vi hjælper blandt andet herretøjsforhandleren med at eksekvere al deres digitale marketing. Udfordringen er at udnytte data til kontinuerligt at øge salget gennem aktiviteter fra digital marketing.
Struktureret marketing
Tøjeksperten har taget deres digitale marketing til et nyt niveau:
- Øget investering i e-mail-marketing
- Øget investering i adwords
- Øget investering i søgemaskineoptimering
Digital marketing er sat i system, og det giver målbare resultater. Således har Tøjeksperten øget deres konvertering, både fra mailkampagner, adwords og SEO. Det gælder både den generelle konvertering og under eksempelvis udsalgskampagner.
Vi har gennem mange år arbejdet med at styrke vores digitale marketing-initiativer. Samarbejdet med IMPACT har været yderst vellykket og har givet yderst tilfredsstillende resultater.
Hele pakken
Vores tætte og tillidsfulde partnerskab skaber de optimale muligheder for at udvikle Tøjekspertens digitale marketing. Vi hjælper herretøjsforhandleren med hele deres digitale tilstedeværelse og er ansvarlige for at forvalte deres digitale marketingbudget og eksekvere deres kampagner.
Vi hjælper PWT Group med:
- At analysere kundedata
- Splittests
- Strategi og medieplanlægning
- Implementering af best practice
- Håndtering af kundeklub
- Optimering produktsider og check-out-flow
- Håndtering af søgemaskineoptimering
- Optimering af adwords-initiativer
Målrettede mailkampagner og avancerede adwords
Gennem optimerede produktsider og et brugervenligt check-out-flow øger Tøjeksperten konverteringsraten. Den gennemtestede købsoplevelse gør, at kunderne får al den information, de har behov for under købet.
Samtidig oplever herretøjsforhandleren stort afkast på deres mailkampagner. Kundeklubberne vækster. Og kundeloyaliteten stiger. Ved at arbejde målrettet med data har herretøjsforhandleren øget afkastet på deres marketing-investeringer. Udbyttet af analyserne er en mere systematisk tilrettelæggelse af adwords. Og gennem struktureret arbejde med content, linkbuilding og teknisk SEO har vi løftet den organiske rækkevidde.
Stigning i omsætningen grundet SEM
Cost per order omkostninger grundet SEM
På primære søgeord i de sidste 2 kampagner
Relevante mails skaber værdi for kunderne
Med et mål om at skabe loyale kunder og hæve værdien af hver enkelt kunde har Tøjeksperten opsat trigger mails, som påvirker kunden via forskellige touch points gennem hele kunderejsen. Hver enkelt trigger mail tager et datamæssigt afsæt, så den enkelte kunde kun bliver præsenteret for relevant indhold. Det skaber værdi, både for kunderne og for Tøjeksperten.
Konverteringen stiger. Men udgifterne falder.
Vores unikt tætte samarbejde med Tøjeksperten gør, at vi har stor indsigt i deres kunder og deres behov. Vi har haft fokus på at møde brugerne i øjenhøjde og give dem en gennemtestet købsoplevelse. Det giver kontinuerligt gode resultater.
Stigning i online omsætning
Øget konverteringsrate
Stigning i Collect at Store-køb
Vil du vide mere
om projektet?
Kontakt Denis. Han kan fortælle hele historien om projektet.