Webinar materiale: Brug Measurement Protocol til at sende backend data til Google Analytics

Blev afholdt torsdag d. 22. oktober 2020 kl. 14.00-15.00

TIL DIG SOM ER NYSGERRIG PÅ DE MØRKETAL DU IKKE AUTOMATISK FINDER I GOOGLE ANALYTICS

Kunne du tænke dig at måle på hvor mange af dine kunder, som faktisk siger nej til cookies? Savner du en mere akkurat måling af transaktioner i GA? Så lyt med, når vi dykker ned i brugen af measurement protocol tracking og rapportering af denne i et dashboard.

Google Analytics er et fantastisk rapporterings-værktøj, men har dog også visse begrænsninger. Det er ikke altid at transaktionerne i GA stemmer overens med CRM-data, og ITP & GDPR har kun gjort det mere kompliceret. Hvis du er compliant med dit nye cookiebanner, så modtager du også kun data fra brugere som har accepteret at du tracker dem. Men hvor mange af dine besøgende bliver faktisk ikke inkluderet i din GA-data?

Det er selvfølgelig vigtigt at være GDPR-compliant og der er også fordele i at fokusere på kundedata fra interesserede brugere. Det ændrer dog ikke på at det kan give et misvisende billede af trafikken, hvis vi ikke ved hvor mange brugere der reelt har besøgt siden

Maiken Torrild
Maiken Torrild Web Analytics Specialist

Til dette webinar vil vi kigge ind i hvordan measurement protocol giver muligheder for en mere akkurat tracking med særligt fokus på antal af brugere som takker nej til tracking. Så dette webinar er til dig som sidder med ecommerce data og gerne vil vide hvordan man ser antal af brugere som siger nej til cookies og kunne se forskellen på transaktionerne. Vi taler om at samle alle disse indsigter i et dashboard, så man kan få et hurtigt overblik over GA-transaktionerne vs. backend transaktionerne. Disse indsigter kan være hjælpsomme for at forstå differencen på besøgende og købende brugere.

AGENDA

  • Hvorfor skal I bruge Measurement Protocol i jeres rapportering?
  • Hvad er Measurement Protocol samt gennemgang af nødvendige parametre
  • Konsolidering af data ét sted
  • Opsummering & spørgsmål
Maiken Torrild
Maiken Torrild, Web Analytics Specialist

Maiken Torrild er Web Analytics Specialist i IMPACT Extend. Hun hjælper til daglig kunder med at få skabt et solidt datagrundlag ved både at implementere – samt analysere kundens data, og derved skabe et fundament for at kunne tage datadrevne beslutninger i virksomhederne.

Jesper Neergaard - Impact Extend
JESPER NEERGAARD, CHEIF CLIENT STRATEGY OFFICER

Jesper Neergaard, Chief Client Strategy Officer, IMPACT Extend. Jesper har +15 års erfaring med strategisk og taktisk rådgivning indenfor Datadreven Digital Marketing.
Til daglig arbejder Jesper blandt andet med IMERCO, Royal Copenhagen og Carl-Ras.

Analytics consultant
Rasmus Bøgelund Christiansen, Marketing BI Consultant

Rasmus Bøgelund Christiansen er Marketing BI Consultant i IMPACT Extend. Rasmus arbejder til dagligt med at få data til leve hos kunden, ved alt koble data sammen og præsentere det for kunden.

HENT MATERIALE HER