Afholdt webinar: Vind kampen om side 1 på Google med SERP features og Google Shopping

Et webinar af Christopher Hofman Laursen og Thomas Østermark Jensen, hvor vi hjælper dig til at udnytte de nye muligheder i et omskifteligt Google landskab.

Google har ændret spillereglerne. Er du klar?

Googles ændringer byder på udfordringer og muligheder for digitale marketeers. På dette webinar undersøger vi, hvordan side 1 på Google ændrer sig, og hvordan din virksomhed skal forholde sig. Nøgleordene er SERP features og Google Shopping.

Vidste du, at 27% af al real estate på side 1 på Google hverken er Google Ads eller organiske resultater?

De 27% er SERP features.

Det er dér, hvor næste kamp indenfor SEO kommer til at foregå.  Og de færreste har fokus på dette.

At eje SERP features er ikke kun synlighed – det er fundamentale touchpoints, som giver kliks og kroner:

  • Forskellen på at ligge nr. 1 eller eje en Featured snippet på et større søgeord er +50 kliks om dagen.
  • 10-20% af søgninger indenfor mode er visuelle.
  • Star Ratings kan øge din CTR med 2-5% fra den ene dag til den anden.

I en verden hvor Google introducerede “the biggest leap inside the last 5 years” – BERT – i december 2019, er de nu endnu bedre i stand til at forstå konteksten af din søgning. Hver 10. søgning på Google giver nu et bedre svar. Det er revolutionerende, for det ændrer den måde, at vi skal arbejde på at ramme søgeintentionen.

Featured snippets, Video Pack, Google Maps, PPC udvidelser, rich snippets, FAQ o.s.v. De er nogen af de primære SERP features, som vi skal se på. Både hvordan de har ændret brugeradfærden dramatisk, og hvordan du vinder dem.

En måde til bedre at forstå side 1 for et søgeord er at måle pixels fra toppen af skærmen i fht dit søgeresultat og måle størrelsen af søgeresultatet. IMPACT Extend er de første i verden til at tilbyde pixel tracking, som et alternativ til den klassiske rank tracking. Vi vil dele vores erfaringer fra de første cases.

Google Shopping er en af de største trafikslugere på side 1 på Google. Men annoncører har en udfordring. Konkurrenterne kan dominere deres brandsøgninger. Bare spørg Zalando. Vi kommer op med en ny løsning for at reagere på denne udfordring.

Agenda

  • Hvor er Google på vej hen?
  • SERP features – hvordan vinder du på side 1 på Google?
  • “Pixeltrackeren” – The biggest leap since rank tracking
  • Google Shopping – udfordringer med den største trafiksluger
  • 7 actions i en “pinball maskine” verden

Speakers

christopher
Lead SEO Consultant, Christopher Hofman Laursen

Christopher Hofman Laursen har +15 års erfaring på den digitale scene og er en af Danmarks førende specialister indenfor SEO. Til dagligt er han Lead SEO Consultant hos IMPACT Extend og hjælper flere førende omnichannel- og B2B-virksomheder som Tøjeksperten, Carl Ras og MyBanker med deres SEO-strategier.

thomas_østermark_jensen-impact
Lead PPC Consultant, Thomas Østermark Jensen

Thomas Østermark Jensen har +5 års erfaring med paid search og display annoncering. Specialist indenfor store Internationale livsstilsbrands, samt store nationale og internationale retailers og webshops.

Hent materialet her