Sådan har millioner af unikke e-mails skabt en vild forretning for Kaufmann

Et stærkt datafundament, indsigter og en effektiv marketingmaskine har sikret Kaufmann glade kunder og en omsætning som stiger og stiger. 

Hos Kaufmann, der har solgt herremode til danskerne i over 100 år, er ingen kunder ens. Kaufmann, Quint og Axel har mange forskellige brands og kundesegmenter, hvorfor alle marketingaktiviteter er nødt til at være tilpasset den enkelte modtager. Kun på den måde er oplevelsen digitalt lige så god, som nede i butikken. 

Dette er en kæmpe udfordring når man markedsfører og sælger mange brands. Men Kaufmann har via et stærkt datafundament, indsigter og en effektiv marketingmaskine sikret glade kunder og en omsætning som stiger og stiger. 

En række workshops og et defineret forretningsmål blev startskuddet og udmøntede sig slutteligt i en række battle cards med initiativer som skulle sikre et stort løft i omsætningen fra marketing automation. Og det er lykkedes. 

På rejsen mod at skabe den mest personaliserede oplevelse, har vi tæt sammen med Kaufmann bygget et unikt martech-landskab. Det er et datafundament som gør Kaufmanns setup relevant og værdiskabende.  

I hjertet på Kaufmanns personaliseringsmotor sidder en kombination af Raptor og Salesforce Marketing Cloud som er bygget op af over 10 journeys. Udover personaliserede anbefalinger baseret på interesser, demografi og købshistorik, har vi arbejdet intensivt med abandoned product, abandoned cart og kombineret det med price drop triggers. Price drop triggers indebærer at der sendes en e-mail såfremt en vare, som brugeren har vist interesse i, sættes ned. 

Raptors Services produktanbefalinger er integreret med Salesforce Marketing Cloud og sikrer bl.a. relevante produkter i e-mails, hvilket udgører over 10% af konverteringerne.  

For Kaufmann har vi bygget et voucher setup, som er fuldt integreret med Salesforce Marketing Cloud og som på individniveau kan uddele vouchers. Vouchers som uddeles af Kaufmann kan dermed anvendes taktisk og på den enkeltes adfærd og købshistorik. 

Mængden af unik kommunikation sætter krav til content-produktionen. For at gøre denne proces smidig og hurtig har IMPACT Extend bygget en automatiseret produkt content-generator, som er integreret med Raptor. På den måde skaleres al produktvisning i newsletters og automated e-mails lynhurtigt til de forskellige behov, hvilket sparer en masse manuel arbejde. 

Samarbejdet med IMPACT Extend omkring Salesforce Marketing Cloud – og ikke mindst forløbet med fastlæggelse af konkrete KPI’er og udarbejdelse af battlecards, har til sammen været med til, at sikre fokus på dét, der er vigtigt for forretningen

Dennis SørensenHead of Ecommerce, Kaufmann

Resultater:

Resultaterne har været imponerende. I 2022 er omsætningen steget med 20% stigning i omsætning fra Marketing Automation. Og det er til trods for inflation, krig og økonomisk skepsis hos kunderne. 

Vi har kontinuerligt optimeret og udbygget Kaufmanns data-drevne setup – og det er fantastisk at se de nye tilføjelser kaster forrentingsværdi af sig. Vi har set et fantastisk uplift i omsætningen fra email og marketing automation-kanalen hen over Kaufmanns regnskabsår. Og det nye regnskabsår har fået et ekstra positivt afsæt, med den performance vi har set i forbindelse med Black Friday

Kenni Wiltoft RostgaardSenior Strategic Consultant, IMPACT Extend

Vil du vide mere
om vores samarbejde med Kaufmann?

Kontakt Kenni, han kan fortælle dig meget mere.

Digital Marketing Consultant