Hent materiale fra omnichannel-webinaret

Se eller gense hvordan man arbejder med online og offline konverteringer

Se med her når vores co-CEO & Partner, Thomas Høgsbro-Rode sammen med Tanja Winterberg fra Google fortæller om at kombinere online og offline. Omnichannel-oplevelsen er blevet et krav fra forbrugeren og skaber udfordringer for virksomheder i dag, uanset om det er retail, b2b eller engros.
På dette webinar får du en gennemgang af de udfordringer der i dag opstår i et omnichannel perspektiv med mulige løsninger til at overkomme disse.

Hvordan gør man omnichannel marketing skalérbar?

Der er en klar sammenhæng mellem de besøgende på hjemmesiden og i butikkerne, men hvordan måler man de præcise resultater?
Ved hjælp af Google’s Store Visits rapportering muliggøres det for annoncøren at forstå forbrugerens adfærd på tværs af online og offline. Man kan altså måle på hvilke online kanaler (både betale og ubetalte), som skaber de fleste besøg i butikkerne.

Følg brugeren i Google Analytics og i butikken

Ved hjælp af Google Measurement Protocol kan man identificere brugeren baseret på user ID ved at gemme anonymiserede cookies og forbinde med Google Analytics. Det bliver først rigtig interessant, når man kan forbinde dette til de fysiske butikker. Dette kan gøres ved at hente data fra API og skabe et data warehouse med de registrerede køb. Ved at tracke køb igennem eksempelvis kundeklubber eller digitale bonner, kan man skabe en ægte omnichannel oplevelse for slutbrugeren.

Rapporter din data korrekt

Når man nu kender til brugernes adfærd og købsmønstre på tværs af online og offline er det vigtigt, at kende de præcise kanalers indflydelse. Kommer de besøgende i butikken på grund af organiske søgninger eller nyhedsbreve?
Med en datadrevet attribueringsmodel skabes et hurtigt overblik over performance og det gøres klart hvor man skal allokere sine marketingkroner.

datadriven attribution model

Forstå dine brugere

Synes du at det lyder spændende, at måle på performance både digitalt og i butikkerne? Så tøv ikke med at kontakte os.
Vi er en del af Impact som med mere end 20 års erfaring i ecommerce kan hjælpe jer på vej indenfor omnichannel løsninger og tracking af disse.

Hent materialet her!

Vil du vide mere
om omnichannel tracking?

Kontakt Thomas. Han kan fortælle meget mere om hvordan vi kan hjælpe med at måle på omnichannel oplevelsen.

Thomas Obelitz Høgsbro-Rode | IMPACT Team