Webinar: Den perfekte landingsside fra et UX og SEO perspektiv

Blev afholdt torsdag d. 8. april 2021 kl. 10.00-11.00

Den perfekte landingsside fra et UX og SEO perspektiv - understøt brugerens rejse på din side og hæv konverteringen

Med Googles annoncering af Core Web Vitals som en ranking faktor fra maj 2021, stiller vi i dette webinar skarpt på, hvordan UX og SEO skal arbejde sammen fremadrettet.

Det handler om, hvordan vi leverer den gode brugeroplevelse på kategori – og produktsider, som er de naturlige landingssider, når man klikker på et betalt eller organisk resultat på Google.

I denne æra med Google shopping, SoMe og reklamer er produktsiden ofte den første side brugeren møder på din webshop, snarere end den sidste side før kassen. Dette stiller en række krav til siden. Den ideelle produktside understøtter kundernes behov for information og inspiration og hjælper brugeren videre på deres rejse på webstedet.

På de organiske resultater er det specielt vigtigt at rangere på kategorisider, og med UX som en ranking faktor i 2021 via Core Web Vitals, så belønnes den gode brugeroplevelse med bedre placeringer.

Gør dig klar til et webinar som både er teoretisk og actionable for at skabe bedre trafik via Google, understøtte brugerens rejse på din side og hæve konverteringen.

AGENDA

  • Core web vitals og udviklingen på Google
  • Fra Google til produktsider og kategorisider som de ideelle landingssider
  • Kundernes forventninger til indholdet på en produktside og en kategoriside
  • Hvordan du kan øge salget gennem relaterede produkter
  • Hvilke CRO- og UX-optimeringer du kan prioritere i det lange løb
  • Tiltag der gør produktsiden og kategorisiden til en integreret del af brugerens rejse på din webshop

DINE VÆRTER

christopher
CHRISTOPHER HOFMAN LAURSEN, LEAD SEO CONSULTANT

Christopher Hofman Laursen har +15 års erfaring på den digitale scene og er en af Danmarks førende specialister indenfor SEO. Til dagligt er han Lead SEO Consultant hos IMPACT Extend og hjælper flere førende omnichannel- og B2B-virksomheder som Tøjeksperten, Carl Ras og MyBanker med deres SEO-strategier.

Thomas Storgaard Grønne | IMPACT Team
Thomas Storgaard Grønne, Senior User Experience Consultant

Thomas Storgaard Grønne er senior UX-designer hos IMPACT og har erfaring som UX Designer og CRO-specialist for kunder som Imerco, Capture One, Dior, Carl Ras, 3 Mobil, Nike, Deutsche Telekom mm.

Thomas har en baggrund som UX-Researcher ved Baymard Institute og er medforfatter til tre bøger om brugervenlighed på e-handelssider.

HENT MATERIALE