Omni-channel løsning
for Imerco

Struktureret data giver mulighed for cross-device tracking & mapping af kunderejsen fra start til slut.

00. Hurtige fakta
+180 butikker

over hele landet

Danmarks største

Isenkræmkæde

Imerco+

Et af Danmarks største kundeklubber med mere end 1 mio. medlemmer

Kunde siden

2012

Fagområder

Tracking & Analytics

Kontaktperson

Denis Hansen, Head of Traffic & Insights

01. Udfordring

Hvordan følger man kunderejsen både online & offline?

Samarbejdet med Imerco har i flere år været tæt, og datadrevet marketing har altid været fællesnævneren.
Ved at udarbejde et helt nyt datalag og implementere enhanced ecommerce, kan vi på tværs af de fysiske butikker og den digitale webshop sikre relevant og effektiv kommunikation til Imercos kunder.

Impact Extend har et skarpt fokus på at forstå forretningsbehov og -mål, og deres leverancer lever op til de strengeste krav. Derudover er Impact Extend altid serviceminded og de går gerne den ekstra mil for at løse akutte behov. De varmeste anbefalinger herfra.

Claes HansenE-commerce Manager – Imerco A/S
google analytics
02. Koncept

Enhanced Ecommerce viser kunderejsen

Enhanced Ecommerce giver Imerco muligheder for, at bruge al data på den mest effektive måde muligt og skabe målbare resultater.
Imerco kan nu:

 

1. Forstå hele checkout flowet
– Måle på hvor brugeren falder fra
– Hvilke checkout muligheder brugeren har

2. Forstå brugerens interaktion med de enkelte produkter
– Hvilke produktlister konverterer?
– Hvilke produkter bliver tilføjet til kurven, men ikke købt?
– Se hvilke produkter der er mest populære

3. Forstå promotions
– Hvilke kampagner virker?
– Bruger kunderne rabatkuponer?

Opgradering af GA og
opsætning af GTM

Med en dyb forståelse i forretning og kunderejser har vi i et tæt samarbejde opgraderet Imercos Google Analytics og implementeret enhanced ecommerce. I den forbindelse er Google Tag Manager blevet opsat for at skræddersy trackingen for Imerco. Dette giver mulighed for at måle på elementer som online tilbudsavis, filtrering af produkter og relevante anbefalede produkter.
Derudover har Google Tag Manager givet mulighed for, at koble andre kanaler på, som fx Facebook og Adform.

Det vigtigste har været, at vi har haft en åben dialog med Imerco i hele processen. Vi har sørget for, at der ikke er blevet taget nogle beslutninger uden om dem.

Danny Mawani OlsenLead Analyst

Undervisning i Google Analytics

Ved at udruste Imercos medarbejdere i, at få mest muligt ud af Google Analytics, afholdte vi en intern Google Analytics workshop.
Dette var med henblik på, hvilke værktøjer og muligheder i Google Analytics den enkelte medarbejder kan benytte, for at optimere hver deres arbejde.
Ved at konsultere viden videre sikrer vi, at Imerco kan udnytte de nye opsætninger optimalt, og måle på præcis de KPI’er den enkelte afdeling har brug for.

googleanalytics-kunderejse-ecommerce

Vil du vide mere
om Imerco-casen?

Kontakt Danny. Han kan fortælle hele historien om projektet.

Læs også vores blogindlæg om Marketing Automation i en Omnichannel verden her