Datadrevet marketing løfter
Tøjeksperten

Konverteringen stiger, og det samme gør kundeloyaliteten. Løbende investeringer i digital marketing giver PWT Group resultater på bundlinjen.

00. Hurtige fakta
3 kæder

PWT Group driver kæderne Tøjeksperten, Wagner og Lindbergh

Skandinaviens største

En af Skandinaviens største forhandlere af herretøj

+196 butikker

Mere end 196 fysiske butikker

Kunde siden

2010

Fagområder

Strategi, Platform, UX og Design, Marketing

Kontaktperson

Denis Hansen, Manager Traffic & Insights

01. Udfordring

Hvordan kan digital marketing udvikle en etableret forretning?

Vi har gennem flere år samarbejdet med Tøjeksperten indenfor flere mange digitale fagområder. Vi hjælper blandt andet herretøjsforhandleren med at eksekvere al deres digitale marketing. Udfordringen er at udnytte data til kontinuerligt at øge salget gennem aktiviteter fra digital marketing.

02. Koncept

Marketing. Systematisk.

Tøjeksperten har taget deres digitale marketing til et nyt niveau:

  • Øget investering i e-mail-marketing
  • Øget investering i adwords

Digital marketing er sat i system, og det giver målbare resultater. Således har Tøjeksperten øget deres konvertering, både fra mailkampagner og adwords. Det gælder både den generelle konvertering og under eksempelvis udsalgskampagner.

Vi har gennem mange år arbejdet med at styrke vores digitale marketing-initiativer. Samarbejdet med IMPACT har været yderst vellykket og har givet yderst tilfredsstillende resultater.

Brian BørstingCorporate Marketing & E-commerce Manager, PWT Group
03. Proces

Hele pakken

Vores tætte og tillidsfulde partnerskab skaber de optimale muligheder for at udvikle Tøjekspertens digitale marketing. Vi hjælper herretøjsforhandleren med hele deres digitale tilstedeværelse og er ansvarlige for at forvalte deres digitale marketingbudget og eksekvere deres kampagner.

Vi hjælper PWT Group med:

  • At analysere kundedata
  • Splittests
  • Strategi og medieplanlægning
  • Implementering af best practice
  • Håndtering af kundeklub
  • Optimering produktsider og check-out-flow

SaveSave

04. Løsning

Målrettede mailkampagner og avancerede adwords

Gennem optimerede produktsider og et brugervenligt check-out-flow øger Tøjeksperten konverteringsraten. Den gennemtestede købsoplevelse gør, at kunderne får al den information, de har behov for under købet.
Samtidig oplever herretøjsforhandleren stort afkast på deres mailkampagner. Kundeklubberne vækster. Og kundeloyaliteten stiger. Ved at arbejde målrettet med data har herretøjsforhandleren øget afkastet på deres marketing-investeringer. Udbyttet af analyserne er en mere systematisk tilrettelæggelse af adwords. Og gennem struktureret arbejde med content og teknisk SEO har løftet den organiske rækkevidde.

Relevante mails skaber værdi for kunderne

Med et mål om at skabe loyale kunder og hæve værdien af hver enkelt kunde har Tøjeksperten opsat trigger mails, som påvirker kunden via forskellige touch points gennem hele kunderejsen. Hver enkelt trigger mail tager et datamæssigt afsæt, så den enkelte kunde kun bliver præsenteret for relevant indhold. Det skaber værdi, både for kunderne og for Tøjeksperten.

05. Resultater

Konverteringen stiger. Men udgifterne falder.

Vores unikt tætte samarbejde med Tøjeksperten gør, at vi har stor indsigt i deres kunder og deres behov. Vi har haft fokus på at møde brugerne i øjenhøjde og give dem en gennemtestet købsoplevelse. Det giver kontinuerligt gode resultater.

Denis HansenTraffic & Insights Manager
47%

Stigning i online omsætning

34%

Øget konverteringsrate

34%

Stigning i Collect at Store-køb

Vil du vide mere
om projektet?

Kontakt Torben. Han kan fortælle hele historien om projektet.

Torben Vejen | IMPACT Team