nemlig.com
- Personalisering og øget synlighed

Hurtige fakta
TOP 10

Danmarks mest besøgte netbutikker

+1 MILLARD

I omsætning efter få år på markedet

DANMARKS FØRENDE

Online supermarked

Kunde siden

2016

Fagområder

Søgemaskineoptimering, Marketing Automation & GDPR

Kontaktperson

Denis Hansen, Head of Traffic & Insights

HVORDAN SKABER MAN EN PERSONLIG KØBSOPLEVELSE AF DAGLIGVARER?

Dynamikken mellem platform, design, strategi og digital marketing skaber Danmark’s bedste dagligvare oplevelse.

IMPACT og IMPACT Extend har i samarbejde med nemlig.com udviklet en helt ny platform samt optimeret den digitale markedsføring for at skabe en højere konvertering.

Fokus har været på at skabe en unik og personaliseret kundeoplevelse. Ved hjælp af blandt andet søgemaskineoptimering har nemlig.com på kort tid sat sig i førersæddet på markedet og ligger nu blandt de 10 mest besøgte netbutikker i Danmark.

Vi skaber en 100 % unik oplevelse og arbejder mod at gøre nemlig.com til det enkleste og mest behagelige sted at købe sine dagligvarer

Stefan PlengeAdm. direktør nemlig.com
søgemaskineoptimering-personalisering-nemlig

SAMARBEJDET ER DET VIGTIGSTE

Samarbejdet på tværs af nemlig.com, IMPACT og IMPACT Extend har været exceptionelt og udslagsgivende for at skabe resultater.

Det dynamiske samarbejde imellem analyse, udvikling og eksekvering på tværs af afdelinger har givet forskellige perspektiver og vinkler, som i sidste ende har skabt stærke resultater, som kontinuerligt udvikler sig.
Den åbne dialog og løbende samarbejde har været noget af det vigtigste i processen.

EN STIGNING I TRAFIKKEN PÅ 171%

Hos IMPACT Extend har vi hjulpet nemlig.com med søgemaskineoptimering, som allerede har skabt en vækst på 171% under deres opskrifts-univers. Igennem en grundig søgeordsanalyse baseret på det rigtige datagrundlag har vi optimeret både den tekniske og indholdsmæssige performance.
Ved hjælp af content mapping, teknisk analyse og linkbuilding har nemlig.com opnået en 57% vækst på trafikken i 2018.

søgemaskineoptimering-personalisering-nemlig

FOKUS PÅ DIGITAL MARKETING

I løbet af samarbejdet er der kontinuerligt blevet optimeret og eksekveret. Søgeordsanalysen er baseret på real-time data, og fortæller om omsætningspotentialet for et givent søgeord.
Den datadrevede tilgang sikrer et langt mere realistisk billede af, hvilke søgeord der har potentiale. Analysen har skabt grundlag for de stærke resultater, som der i løbet af samarbejdet bliver eksekveret løbende på for altid at være på forkant.

Arbejdet omkring den digitale marketing har været essential for at skabe den personaliserede oplevelse. Nemlig.com’s kunder modtager skræddersyet automatiseret indhold baseret på deres købsadfærd. Vi sikrer personligt tilpasset marketing igennem mail, post, SMS og notifikationer igennem vores partner Salesforce. Marketing automation er en stor del af den personlige kommunikation til kunderne og i den forbindelse er vores samarbejde med Salesforce Marketing Cloud enestående.

Igennem det store fokus på personalisering og søgemaskineoptimering har nemlig.com skabt utrolige resultater på kort tid. Søgemaskineoptimeringen og arbejdet med især opskriftsuniverset har skabt en stigning i brug af opskrifter på 159% baseret på visninger og en stigning i trafikken med 63%. Regnskabsåret har været positivt efter relanceringen af platformen med en vækst i omsætningen på 28%.

GDPR COMPLIANT

Udover at øge nemlig.com’s synlighed har vi derudover samarbejdet om at gøre nemlig.com GDPR compliant, altså sikre, at de holder sig inden for den nye persondataforordning som trådte i kraft d. 25 maj 2018.
De løsninger der er blevet implementeret består af, at sikre at marketing og statistikker ikke bliver benyttet på de brugere som har fravalgt det.

Derudover er der blevet sikret at personlige identificerbare informationer (PII) fjernes eller krypteres inden de sendes afsted til 3.parts værktøjer. Dertil hører dokumentationen af brug af 3. parts værktøjer bestående af specifikke regler og affyringer på siden.

I følge den nye persondataforordning er der blevet strammet op på reglerne i forhold til cookies og tilladelser til brugere. Derfor er der derudover blevet udviklet et regelsæt af opbevaring af cookie permissions, som sikrer nemlig.com at strukturere sin kundedata på en optimal og sikker måde.

Vil du vide mere
om nemlig.com-casen?

Kontakt Denis, som brænder for, at fortælle hele historien om projektet.